Denon AH-C101

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AH-C101 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Monique321 05-01-2013
Geschreven voor: Denon AH-C101

Ook ik heb via Ibood deze koptelefoon besteld. Aangezien ik elke dag via mijn telefoon naar techno muziek luister, en deze daar uitermate geschikt voor zouden zijn, heb ik deze meteen besteld.

Na de Denon app. op mijn telefoon geinstalleerd te hebben, en de juiste maat opzetdopjes er op te hebben gezet, was ik zeer tevreden met het geluid! Heerlijke diepe bassen, zoals dat ook hoort, bij dit muziek genre.

Des te groter was mijn verdriet, toen ik er zojuist achter kwam, dat mijn kat de kabel van deze koptelefoon helemaal heeft doorgebeten... snik, snik!! Ik heb dus welgeteld een hele week kunnen genieten van deze koptelefoon :'(
De 9 die ik gegeven heb voor duurzaamheid is dus niet op basis van eigen ervaring, maar heb ik gegeven, omdat ik de kwaliteit heel erg goed vond.

davidhaesaert 05-01-2013
Geschreven voor: Denon AH-C101

Mijn muziekcollectie bestaat voornamelijk uit FLAC en niet gecomprimeerde formaten, waardoor ik ook hoge eisen stel aan een goede geluidsafspeling.

Normaal gebruik ik voor muziek-ervaring open ear headphones, maar deze zijn natuurlijk niet praktisch om mee te nemen onderweg.
Daarom was ik op zoek naar een goede prijs/kwaliteits setje, en gezien mijn slordigheid niet boven de 100 euro. Om deze reden heb ik er dan ook 2 van deze besteld.

Deze Denon AH-C101 uit de serie 'Urban Raver' wil zich onderscheiden van de anderen met een goede basweergave, mede door de grote drivers.

Denon wil deze ook plaatsen in het subtop kwaliteits-segment.

Vormgeving:
Over vormgeving kan ik niet veel kwijt: deze is neutraal zwart met wat zilver en blauwe accenten aan de oordopjes, niets storend.
Ook is op een esthetische manier aangebracht wat L en R is, toch belangrijk voor een goed comfort.

Comfort:
De 1,5m lange kabels zijn gemaakt van een materiaal dat niet snel 'in de war' geraakt, zeer handig als je deze vaak in een broekzak steekt.
Een mogelijk nadeel is dat deze niet eenvoudig oprollen, maar ik zie dat meer als een voordeel dan nadeel.

De Denon komt met 4 setjes voor de oorstukken in diverse formaten, wat ervoor zorgt dat je deze allemaal kan proberen voor een optimaal draagcomfort (S / M / L). Zelf gebruik ik graag S zodat deze zo diep mogelijk kunnen ingebracht worden.

Er zit ook een schuim (Comply TX-400M), meer fragiel setje bij die zich aanpast naar je oorschelp, waardoor je zeker bent dat deze zich goed zullen aanpassen naar je oorschelp.

Functies:
In het snoer zit een afstandsbediening ingebouwd met 3 knoppen: 2 voor volume en één voor andere functies afhankelijk van met welk toestel dit wordt gebruikt.
Standaard werkte de volumeknoppen niet op mijn Galaxy S II op Android 4.1, maar dat kan je bijvoorbeeld behelpen met een app 'JAYS headset control'.
Hierdoor kan je de functies volume, shuffle, pauzeren en nummer terug / verder ook instellen.
De ingebouwde microfoon zit op een goede hoogte en je kan er op een comfortabele manier gesprekken mee voeren, ook in de wagen blijft deze goed verstaanbaar.

Kwaliteit:
De hoge- en middentonen komen ook goed en relatief zuiver over, echter zou ik deze niet in de top plaatsen. De bas is niet overdonderend, maar voelt wel zeer prettig aan en is duidelijk iets zwaarder dan standaard in-ear headphones.

Zelf heb ik, zoals enkelen op dit forum, geen last van een dof geluid en deze zijn ook niet ingespeeld.
Als de standaard geluidsverdeling niet optimaal voor je is, kan je altijd eens met een equalizer spelen, zo kan je de bas verder opschroeven of juist verzachten.
Echter is dit voor mezelf niet nodig geweest.

hjfh 03-01-2013
Geschreven voor: Denon AH-C101

Fraaie verpakking met accessoires: stevig etui en verschillende maten siliconen opzetdopjes.
Draagcomfort is bij de juiste maat dopjes goed. De siliconen opzetstukjes maken een kleine hoek met de rest van de oordopjes. Dit went snel en zit goed in de gehoorgang.
De kabel lijkt steviger dan wat ik gewend ben van Sennheiser, maar duurzaamheid moet verder blijken.
Het geluid is niet overweldigend maar wel goed en heeft een groot bereik. De basgedreven sound komt niet altijd tot zijn recht maar is eventueel nog af te stemmen met equalizer of de Denon Urban app. In combinatie met gebruiksgemak van de afstandsbediening voor iPhone goede prijs-kwaliteitsverhouding.

G. Kok 02-01-2013
Geschreven voor: Denon AH-C101

De oordopjes komen in een nette verpakking. Deze ziet er iets goedkoper uit wanneer hij open gaat.

Qua draagcomfort ben ik niet geheel tevreden. Ze vallen absoluut niet uit en zitten lekker als ze een paar minuten gedragen worden, maar de siliconen dopjes zijn lastig in te krijgen en voelen erg stug en goedkoop aan. De kabel lijkt wel erg sterk.

Ingebouwd zitten knoppen en een microfoon. Dit is een gigantisch pluspunt. De knoppen werken perfect, en ook de microfoon is van topkwaliteit. Ik kan er mee bellen terwijl de kabel (en dus ook het microfoontje) onder drie lagen kleding en een jas verstopt zit, en de ontvanger verstaat me perfect. Ook als ik gewoon vooruit praat, of tegen de wind in fiets. Erg goed, Denon!

Over de geluidskwaliteit valt veel te zeggen. Waar de "Denon Expert" de oordopjes makkelijk vergeleek met oordopjes in de 100-150 euro range, kan ik met een zeer gerust hart zeggen dat je, als je voor een goede kwaliteit oordopjes wil gaan, je nog beter Sennheisers van 30 euro kan kopen.

De oordopjes kunnen wel het geluid produceren wat Denon belooft, maar niet met alle apps. Denon biedt namelijk een eigen "Denon Club" app, waarmee je muziek van radiozenders (online), van SoundCloud en van de muziek op je iPod of iPhone kan afspelen. Deze app heeft een equalizer ingebouwd. Als je hier even mee speelt kan je de muziek goed laten klinken. De dopjes kunnen zowel de hoge tonen als basgeluiden extreem goed produceren. Echter is de standaard instelling van apps als "Muziek" of Spotify met deze dopjes zacht uitgedrukt waardeloos. Het is net iets beter dan de meegeleverde Apple oordopjes.

Losse geluiden klinken nog prima, maar zodra je wat meer tegelijk speelt (neem Rock, met bass, gitaar, vocals en eventuele hoge tonen tegelijk: dat klinkt nergens naar).

Mijn eindconclusie is dan ook dat als je 100 euro te besteden hebt voor oordopjes, ik zou gaan kijken naar alternatieven van Bose en Sennheiser. Bijvoorbeeld de Sennheiser CX980 - uitmuntend. Zelf heb ik jaren lang Sennheiser gebruikt, en ondanks dat die oordopjes elk jaar kapot gaan, ben ik er zeer tevreden over.
Ik hoop dat deze Denon oordopjes na een paar weken gebruik opgewarmd zijn en het geluid beter gaat klinken.

G. Kok 02-01-2013

Overigens, vergeten te melden, ik heb een testje gedaan naar de frequenties:

Je hoort de 5hz toon nog, maar dit is niet meer te herkennen als een bas geluid. De onderkant van de range ligt toch echt bij de tussen de 25 en 20hz.

Getest met de tonen op http://www.bitcore.org/stuff/Bass_Tones/

PaulGeerlings 02-01-2013

Draagcomfort:
De oortjes gaan met en knik het oor in en vallen daardoor niet snel uit. Daarbij heb je als je tegen de wind in fiets minder last van gesuis in je oren. Het geluid van de buitenwereld wordt vrijwel volledig geblocked, ideaal als je lekker muziek wil luisteren.

Vormgeving:
Het zijn mooie oortjes, je kan zien dat je niet 2 tientjes hebt uitgegeven. Met name ook wat dikkere bedrading, waardoor je niet het idee krijgt dat je goedkoop spul in je handen hebt.

Geluidskwaliteit:
Ik vind de kwaliteit van het geluid tegenvallen, als je naar de prijs kijkt. De kwaliteit is vergelijkbaar met Phillips S9800 welke ik hiervoor heb gebruikt. Er komt zeker goed geluid uit, dat zeker, maar als je kijkt naar de prijs/ kwaliteit verhouding dan zou je hier meer van mogen verwachten. Best wel een tegenvaller dat betreft.

Duurzaamheid:
Ik heb de oortjes slechts enkele dagen in bezit, dus ik kan hier geen volledige uitspraak overdoen. Visieel gezien zou ik zeggen dat de oortjes niet direct kapot zullen gaan. De bedrading is een stuk dikker en stugger dan doorgaande geluidsoordoppen. Mijn verwachting is dan ook dat ze een stuk langer mee zullen gaan.
Ik heb de oordoppen via een Ibood voor met 50% korting gekregen. Wanneer ik ik 100 euro of meer zou moeten betalen, dan hebben deze oordoppen niet voorkeur.

st0_k 02-01-2013
Geschreven voor: Denon AH-C101

De oordoppen zijn zeker niet slecht, maar ook niet echt goed. Had er toch iets meer van verwacht. Zeker als de denon-expert stelt dat het model zich op het gebied van (geluids)kwaliteit kan meten met de subtop in-ears tussen 100 en 150 euro!

Scippio 01-01-2013
Geschreven voor: Denon AH-C101

Via Ibood deze oordopjes goedkoop gekocht.
Geluid valt tegen ten opzichten van mijn goedkopere Denon oordopjes (AH-C360). Deze hebben een veel betere bassweergave.

Er staat op de verpakking dat de oordopjes ook te gebruiken zijn i.c.m. Android. Dit werkt niet i.c.m. een Samsung S3 wat ook een tegenvaller is. Plaats van de microfoon is er laag en deze heeft ook geen bevestigingsclip zodat je deze aan je kleding kan vastmaken.

Voor mij is het een beetje een tegenvaller voor een toch redelijk dure koptelefoon.

maikelvanaalderink 31-12-2012
Geschreven voor: Denon AH-C101

Ik ben nu een paar dagen in het bezit van deze in-ear koptelefoon en ze zijn fantastisch. Zelf ben ik een grote fan van bass, en deze koptelefoon is daar uitermate voor geschikt!! Ik ben er zeer over te spreken.

ArnovH 31-12-2012
Geschreven voor: Denon AH-C101

Na veel merken te hebben geprobeerd ben ik toch zeer teleurgesteld in Denon. Het merk staat bekend om zijn schitterende kwaliteit, maar bij deze hebben ze me wel teleurgesteld.

Ik heb deze in ears besteld via www.ibood.be, ze waren dus in promotie en aan de helft van de prijs. Toen ik de in ears uit de doos haalde was ik meteen in de wolken omdat de verpakking zo luxueus is. Maar het 1ste negatieve puntje was me al direct opgevallen. Er zaten dopjes met maat small in en maar met maat medium. Gelukkig dat de foam dopjes me wel pasten. Ook bij het bedieningspaneeltje zaten er nog kleine stukjes plastiek die niet verwijderd waren.

Toen ik de in ears voor de eerste maal gebruikte was ik echt teleurgesteld. De sterke bas overwelmt zowat alle middentonen. De middentonen komen ook helemaal niet helder over en klinken dus wat dof. Ik dacht eerst dat dit kwam doordat de oortjes nog helemaal nieuw waren en nog moesten ingespeeld worden. Ik heb de oortjes dus 3 nachten aan mijn ipod laten liggen. De geluidkwaliteit is in mijn ogen niet verbeterd.

Als je echt goede oortjes wilt raad ik je aan om de Klipsch Image S4 (zonder bedieningspaneel) of S4i (met bedieningspaneel) te kopen. Deze oortjes zitten comfortabeler, hebben een veel betere geluidskwaliteit en gaan bij mij al 2 jaar mee.

Ik heb de Klipsch in ears toen rond de 100 euro betaald, maar ik denk dat je ze nu ook wel goedkoper kan vinden.

Hopelijk is mijn review een meerwaarde voor jullie

ArnovH 01-01-2013

Sorry, maar mijn num lock stond nog aan dus zijn er geen nummers getypt. Ik heb dit achteraf niet kunnen aanpassen. Ik heb 3 small, 1 medium, 2 large en 2 foam oordopjes.

En ja ik heb de app geprobeerd, maar vind deze echt niet goed. Ik heb namelijk een iphone 3gs en doordat hij wat trager is hapert mijn muziek als ik via de app luister.. Ik heb ook het gevoel da de muziek minder zuiver is als ik iets via de app afspeel. Iphone zou gewoon een ingebouwde equalizer moeten hebben.

puckstar 01-01-2013

2 vragen:

- jij hebt dus niet 3 "witte" paar dopjes en 1 zwarte? dan zou ik het terug sturen, want die horen er wel in te zitten!
- heb je wel met je equalizer gespeeld? dit is echt noodzakelijk om deze dopjes goed te laten klinken.

NickG21 31-12-2012
Geschreven voor: Denon AH-C101

Wanneer je je muziek op de Denon AH-C101 via de denon app begint te luisteren wordt meteen duidelijk waarom ze hem de Urban Raver hebben genoemd.

De diepe bass die je via de app helemaal kunt finetunen zorgt voor een geweldige belevenis bij het luisteren van Techno, Deephouse, Drum&Bass en Hip-Hop(de genres die ik voornamelijk luister), waardoor ik zeer tevreden ben over de geluidskwaliteit.

Ook het design vind ik mooi en het is handig dat het snoer is uitgerust met iets wat ervoor zorgt dat het bijna niet in de knoop komt te zitten.

Het kan zijn dat je in het begin het draagcomfort van deze in-ear oordopjes als iets minder zal ervaren, de siliconen dopjes die er standaard opzitten zijn namelijk behoorlijk groot en vrij stug. Maar door de 4 verschillende bijgeleverde pasvormen zal er zeker een tussen zitten die goed in jou oor zal passen.

Ik denk dat iedere muziekliefhebber die wat geld over heeft om dit soort oordopjes te kopen(niet iedereen heeft 99,- over voor oordopjes) hier een product heeft waar hij/zij net als ik, erg tevreden mee zal zijn.

puckstar 31-12-2012
Geschreven voor: Denon AH-C101

Het zijn mijn eerste in-ear oordopjes. hiervoor alleen de standaard iphone dopjes gehad.
Tot nu toe zeer tevreden. Ik vind het geluid erg goed (wel even op je apparaat de equalizer goed afstellen, dit scheelt heel veel!!!)

De plaatjes/foto's op internet (en ook hier op kieskeurig) geven een vertekend beeld van hoe ze eruit zien. Namelijk het blauwe randje is mat en reflecteerd dus niet. Dat vind ik juist prettig, maar ik was dus bang dat het er wel zo uitzag als op de foto's.

Afstandsbediening werkt niet op oude toestellen, maar dat maakt mij niet uit.

Wat ik wel raar en vervelend vind is dat op mijn Nokia 6303 het geluid ronduit slecht is als de plug er helemaal in zit. Alleen als ik de plug er een klein beetje uithaal is het geluid perfect. Dat is dus een oplossing maar niet ideaal want de plug kan er gauw uitschieten (en dan hoort iedereen de muziek ineens), of schiet er juist weer even te ver in en het geluid is dan weer zeer slecht. Ik heb geen idee of dit bij meerdere apparaten is (op mijn andere nokia werkt hij wel goed), maar het is erg vreemd want de omschrijving is dat deze oordopjes op elk apparaat goed werken die een 3,5mm jack heeft. Nou dat is dus niet helemaal het geval.

PS Over duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen, maar kieskeurig verplicht je om alle 4 categorieen te keuren.

geraldo82 31-12-2012

Geweldig geluid!!
Zit goed in de oren!
Jammer dat de afstandbediening het alleen doet op de iphone.
Verder zeer tevreden mee.

cstyle791 31-12-2012
Geschreven voor: Denon AH-C101

Ik ben sinds kort in het bezit van de Denon AH-C101. Ze zitten perfect en zien er goed uit. Ik gebruik ze met mijn HTC Sensation XE.
Prima headset maar wel met wat tegenvallers. De app vind ik bijvoorbeeld niet fijn werken en heb ik ook weer verwijderd. Ook werkt de afstandsbediening niet.

De geluidskwaliteit is zeer goed maar zeker niet perfect.

rikkie80 31-12-2012
Geschreven voor: Denon AH-C101

Sinds een paar dagen deze oordopjes. Met mijn telefoon (Samsung Galaxy S3) is het geluid super. Met de te downloaden app kun je alles nog beter tunen om je muziek nog beter te laten klinken. Wel jammer dat de knopjes van de afstandsbediening niet werken. alleen met de middelste knop kun je je muziek-app starten en stoppen.
Helaas klinkt het geluid echt slecht als deze oordopjes aan je computer aangesloten worden. Dit zal te maken hebben met de ingebouwde microfoon.

Maar als de oordopjes gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn (muziek via je telefoon) dan zijn deze echt een aanrader.